Chili con Carne

Hej!
Ja nu tänkte jag bara förklara en sak som hände igår. Jag, Ingrid och Josse är på väg till syslöjden och går förbi matsedeln... Jag stannar och kollar vad det blir för mat och inser att vi kommer få chili con carne på fredagen (idag...men de hände igår). Men så stod det chili sin carne också så jag frågade va de va... Josse e snabb med ett svar och säger:
- Men det är syndat kött...
- VA? kommer det från mig och Ingrid. Josses teori var:
- Men chili sin carne är gjort på syndat kött som köttet från en ko som dödat en annan ko...
Vi lämnar de ämnet och Ingrid säger att i chili con carne så är det korn istället för kött.
Men jag säger att det är ju riktig köttfärs i den (eller ja så riktig skolmat nu blir...), då kan den ju inte vara vegetarisk. Sen säger Ingrid att hon sa tvärt om men det gjorde hon ju inte. Hon kommer förneka det men hon sa att chili con carne var vegetarisk! Det slutade med att vi kom in i en vild och högljud disskution och sen blev det en pinsam tystnad när vi kom skrikande in i slöjdsalen och alla tittade på oss... :P
Ja, annars har det vel inte hänt så mycket under min torsdag förutom att min lillasyster kastade en påse nötter på mig så att det kom nötter i hela soffan (igen skadades) men vi fick damsuga....
Hyllar mina kompisar med en bild på dom som jag gjorde igår när jag hade tråkit...
Tyvärr hade jag bara bilder på några från klassen men de är ju också kompisar...hehe<33
Ni får säga till om ni inte vill va me på bilden tjejer...
Kram Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0