Gud vaaa seeeegt!

Ja, sorry för seg uppdatering, men jag har helt enkelt inte hunnit med att uppdatera(Förutom facebooken då)pga lite saker.. Men iaf, det här är vad jag har gjort under helgen:

Fre: Va i skolan typ 2,5 timme bara.. Stack nämligen hem kl. 11.30 eftersom att vi skulle till pappas proffesorsinstallation(mer om det i det här inlägget) :D
Lör: Det var en ganska chill dag faktiskt, bara att vi hade lite mottagning för att fira pappas grej (ja, det börjar bli lite tröttsamt att skriva om ;p)men typ mitt i den stack jag hem med en kompis som var överbjuden :D Stack sen därifrån kl. 10 och resten av kvällen var bara seg ;p)
Sön:Var på dans, sen var det typ 100% SEEG ;D Nejmen dansen var iallafall kul :D
Mån: Stack till badhuset med antonia, (Ja, vi var lediga på måndagen) Och det var askul förutom att i slutet var det typ nåt peddo som simma runt i äventyrsbadet och typ stirra på oss(och andra barn :S) sen när vi kom ut från omklädningsrummet och ut ur badhuset och vänta på mamma(som skulle stjussa oss) stog han typ där så vi fick typ panik och stack in i badhuset igen.. Men det är OK nu, vi är inte så rädda längre.. .xD..
Sen har jah också blekt håret liiiite med hjälp av citron(se nedan) och det blev liiite ljusare faktiskt! Ska göra om det om nån vecka, men inte på en gång för det torkar ut håret :)
Bleka håret med citron


Detta funkar bäst på blont hår man vill ljusa upp lite, det kan också ljusa upp brunt hår men det är som sagt bäst till blont ;D
Ta några citroner(jag tog tre, men endast för att jag råkade spilla ut halva glaset mitt i ''appliceringen'', jag använde alltså bara typ 2), 2 stora/3 små citroner för lång hår, och 1 stor/1-2 små citroner för kort hår. Har man väldigt lång/kort hår, +/- 1 citron.
Pressa den i en juice press, eller med händerna (om man gör med händerna, ta en till citron!). Sila sen bort fruktkött/kärnor med en lite sil. Ställ dig över badkaret/handfatet och applicera citronsaften i hela håret, glöm inte bort hårbotten och bakre håret!
Torka sedan håret i solen(om det är på sommaren, gå då helst med citronen i håret hela dan!) eller med en hårtork. Föna håret tills det blir fuktigt, alltså inte typ handdukstorkat utan nästan torrt, och gå sedan och skölj ur citronen, använd shampoo om det behövs.
Föna nu håret, och se att det har blivit lite ljusare! :D
Det går ur efter ett tag, så ett tips är att göra om ibland+ att använda inpackning så inte håret bblir förstört!
Ser ni så ljus det är? :D
Kram och Puss Ingrid :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0